Has Twitter peaked?
트위터 성장율, 한계에 부딪혔나?
(CNN) -- It was the upstart rock star of the Internet in early 2009, roaring out of relative obscurity to become one of the most exposed -- some would say overexposed -- services on the Web.
트위터는 2009년 인터넷에 떠오르는 락스타가 있다.였다. 비교적 유명하지 않던 사이트가세상에 알려지지 않은 은둔자에서 가장 널리 알려진 인터넷 서비스로 떠올랐다.
But since the middle of last year, the number of Twitter users has flatlined.
그러나 작년 중반 이 후 부터, 트위터 사용자는 늘지 않고 있다.
Compete, a Web analytics firm, says the microblogging site's number of visitors hasn't changed much since June and that its roughly 22 million visitors in December was about 770,000 fewer than its highest number, which was in August.
웹분석회사인 컴피트는 마이크로블로깅 사이트의 방문자 수가 지난 6월 이 후 바뀌지 않고 있으며 12월 방문객 수는 2천 2백만명으로 작년 최고치였던 8월보다 77만명 가량 적다고 말했다.
Multiple other analysts paint the same picture, raising the question: Has Twitter peaked?
다수의 분석가들은 같은 구상을 하며, 질문을 한다.: 트위터는 한계에 다달았나?
"Maybe Twitter was a victim of its own success," said Andrew Lipsman, an analyst at comScore, another company that tracks traffic on Internet sites. "It grew so quickly that it isn't meeting its own expectations."
"아마 트위터는 성공의 희생자일 거다." 인터넷 트래픽 측정 회사인 컴스코어의 앤드류 립스맨은 말했다. "트위터는 너무 빨리 성장해서 기대에 못 미칠거다."
But the company and some analysts say that this leveling of popularity shouldn't be viewed as a failure, because the people who use Twitter are using it more than ever.
그러나 회사와 일부 분석가들은 지금 수준의 인기도를 바탕으로 실패라고 해서는 안된다고 말한다. 트위터를 사용하는 사람들은 어느 때보다 더 많이 쓰고 있기 때문이다.
ComScore's usage numbers for Twitter are similar to Compete's. They show the site peak with about 21.2 million visitors in July 2009 and dip to 19.9 million in December. By contrast, during the same period Facebook grew from about 250 million users to more than 350 million.
컴스코어의 트위터 사용빈도는 컴피트의 자료와 비슷하다. 자료에서는 방문객 수가 7월에 2천 1백만명으로 최고점을 찍었고, 겨울에는 1천 9백만명으로 떨어졌다. 반면 동기간 페이스북은 사용자가 2억 5천만명에서 3억 5천만명으로 늘었다.
Lipsman suggests Twitter's recent stagnant numbers look anemic largely because its growth in early 2009 was so astronomical.
립스맨은 트위터의 최근 정체가 심각한 빈혈에 걸린 듯이 보일거라고 했다. 2009년 초반의 성장세가 매우 거대했기 때문이다.
According to Web analysts HubSpot, average users now have more followers (300, compared to about 70 in July) follow more feeds (170, compared to 45 in July) and have sent more tweets (420 during the life of their account, compared to 120 in July).
허브스팟의 분석가에 따르면 유저들은 평균적으로 더 많은 팔로워를 가지고(300, 7월에는 70이었음) 더욱 팔로우를 하며(170, 7월에는 45) 트윗을 보내는 수도 많아졌다.( 420-접속중에, 7월에는 120)
The site also is becoming more international. Less than 51 percent of Twitter users were from the United States in December, compared to more than 61 percent in June.
또한 트위터는 세계로 뻗어나가고 있다. 51% 미만의 사용자만이 미국 국적이다. 지난 6월에는 61%였다.
Others have suggested that Twitter's user base only appears to have flattened because more people are using mobile devices and third-party programs like TweetDeck to post to the site. But Lipsman believes most of those people still visit the site at least once a month, which should register in site-traffic analysis.
다른 이들은 트위터유저들의 근거지가 무너졌다고 설명했다. 사람들이 모바일 장비와 트윗덱같은 제 3의 경로를 사용해서 글을 올리기 때문이다. 그러나 립스맨은 대부분 사람들이 한달에 적어도 한 번은 사이트를 방문하므로 이를 분석에 반영해야 한다고 생각한다.
Lipsman said he expects Twitter's growth to kick back up, if at a much slower rate than before. He said he'd only be alarmed if the site's user numbers stayed flat for several more months.
립스맨은 트위터의 성장세가 이전보다 느려지더라도 다시 성작할 것으로 기대했다. 그는 만약 사용자 수가 여러 달 동안 머물러 있다면 조심해야 한다고 주장했다.
2010. 1. 27.
Has Twitter peaked?
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